Juz About Me

Wednesday, April 21, 2010

Hero la sangat


Salam....

Rasa-rasanya dh lama aku x mengupdate blog ni... Nak ku katakan busy, bolehlah, nak ku katakan tak busy pun bolehlah.. Pendek kata malas hahaha...

Buat masa sekarang aku sedang menghabiskan sisa-sisa hidupku di rumah hehehe.. Kononnya balik rumah mahu menstudykan diri, tapinya tengok TV jela kan.. Tak pun menginternetkan diri.. Entah bilanya nak study aku pun tak tau... Mentang2 1 paper je.. Mula la rasa selesa yang teramat sangat... hukhuk..

Sekarang ini nak mengupdatekan blog usangku ini.. Apa yang nak diceritakan... kisah gigihku menjadi penyelamat kepada kereta Myvi SE oren mak cikku..

Sedap2 aku tido, tetibe telinga ini memerangkap satu bunyi... (xtau bunyi apa) tapi bunyi ini dah cukup untuk buat aku terjaga.. Apa lagi,,, menjenguk2 n mengeluarkan kepala ke tingkat dan melihat sesuatu yang ganjil bagiku telah berlaku. Apakah???

Siapa dia?? Asal dia basuh kereta acik pagi2 buta ini (4 am) ?? Aku melihat dalam kesamaran malam, seorang lelaki gigih berusaha menyental kereta acikku..

Klu korang la apa korang fikir??? 4 pagi basuh kete, kete orang plak tu,,, pelik??? hairan??? or lantak dia la nak buat keje amal?? or dia nk hapuskan bukti jenayah yang dilakukan???

Apa yang aku fikirkan tatkala itu, dia nak hapuskan bukti jenayah yang dilakukan.. Aku pun apa lagi, kes menarik ini, klu dapat cekup dia tak ke hero namanya.. Wah vangga... Berangan aku jadi hero..

Tanpa was2 aku terus sahaja mendail nombor acikku ( takkan nak ketuk blik dia kul 4 pagi, privacy).. dialognye..

leida : acik nape ada orang basuh kete acik pepagi buta ni..
acik : oww memang la, acik bayar every month tuk servis cuci kete 2...
leida : la yeke
acik : cepatnye ko bangun
leida : terjaga bunyi bising

pap.... letak tepon...

hukhukhuk hampanya nak jadi hero... last2 aku plak yang kena... emmm apa lagi sambung jela tido.. nak gelak pun ada nak nangis pun ada..

p/s : jangan terlebih berangan hukhuk

Myvi Oren Pn. Ima

by leida

No comments:

Post a Comment