Juz About Me

Saturday, April 2, 2016

Bandung PART 2

Salam

Hari kedua di sini, aku pergi FLOATING MARKET..
Tempat ni memang aku paling suka sebab ada makanan hahaha.. Takat nak dapatkan pisang cheese coklat tu boleh aja dong di sini.

FM ni memang luas tempat dia, so disarankan pergi pagi2 la, dia bukak dalam kul 10 pagi. Kalau ko tengahari baru nak hegeh2 keluar nk g sini, alamatnya lecak la.

Apa yang ada kat sini, tentunya, pasar terapung, ada bot kayuh sendiri (aku xnaik, koser panas2 nak naik mau rentung), macam kat Genting Highland la ko boleh naik bot itik acah2 bercinta... hihihi.. pastu dia ada taman2, ada juga haiwan2 seperti itik, burung2... rumah tradisional pun dia ada.. pendek kata macam2 ada.. marilah berkunjung ke FLOATING MARKET BANDUNG..

Yang taman2 tu xnak cerita la sebab xde beza sangat pun dengan taman2 rekreasi yang ada kat Msia..

Nak cerita pasal pasar terapung. Aku suka pasar dia sebab, sebelah pasar ni ada tempat2 duduk. Yang mana ko boleh beli makanan dan duduk menikmati tasik dia sambil tengok pasangan suami isteri duk kayuh2 bot itik.. Uishhh nyamannya.. Habis makan ni ko boleh makan itu lak.. Ada sorang mamat ni dari aku sampai, n nk balik dah, dia xrenti2 makan, jap2 dia pegi gerai tu kang pegi gerai sana lak... aku suspect dia ni mmg nk mencuba semua makanan yang ada kot... Kalau berani apa salahnya kan..

Tapi nak beli makanan dia, ko kne tukar duit ko kepada token. Kedai token ni ada je merata2, jadi usah risau ye..

 
Masa ni pintu pn xbukak lagi,giler awal aku datang sini hahaha.. kegigihan tu harus ada ok..
 

Bukak je pintu, serbu.... nampak ada benda kuning warna bulat yang tergantung tu.. Nah itulah token FM.

 
ni betul2 kat pintu masuk dia..
 
 
Acah2 bercinta kat tepi tasik.. Panas... huhuhu
 
 
Melawat itik dan angsa... hahaha
 



 

 
ni la pasar terapung dia, tepi tu ko boleh duduk n makan di situ.. rindu lak nk p sini lagi...
 
 
 
bagi saya jamur cheese satu ya bukkk...
JAMUR = CENDAWAN
 
 
token jangan dilupakan ya...
 


 
aku makan ni je, sebab perut aku ni lain macam skit, jadi xberani nak cuba yang bukan2.. Korang boleh la try makanan2 lain kat sini..

 
 
 
 
 
Lepas habis di FM, kami terus ke DUSUN BAMBU. Sama juga konsepnya, kehijauan gitu.. Keren sih... Kat sini yang menarik adalah tempat penginapan dan tempat makan dia.. ala2 sarang burung gitu. Tempat dia cantik.. Malas cerita, layankan gambo jela ye..
 

tengah tunggu kenderaan namanya ontang anting untuk naik ke atas. Dusun Bambu ni terletak di atas bukit... lupa lak nak snap gambo ontang anting ni..
 


ni rupa dalaman ontang anting ni,,, jangan kewontal sudahlah.. hihihi
 
 
 
 
 

ajet2 orang kaya makan di sini, eh tapi murah tau,,, aku makan minum semua baru RM60, mana nk dapat kt Msia... mau mencanak2 regenya.. nama restoran ni xreti nk sebut... eh tengok la gambo di bawah.


 
 
yang macam sarang2 ni tempat makan juga, tapi aku xmakan kat sini, takut mahal.. bajet lari lak.. t nk shopping guane.. kan kan kan...
 


Lepas je habis ke sarang burung ni... p turun bawah... kat sana ada tempat penginapan, bentuk tiga segi... meh layankan gambar mak ye anak2...



kat sini ada juga taman2 bunga, cantik, memang terjaga tempat ni.. Honeyyyy.. ayang nak rumah cmni ada tasik ada kebun bunga ada air terjun... ###pangsedas###





 
sampai ketemu lagi bandung..
 
 

No comments:

Post a Comment