Juz About Me

Friday, April 1, 2016

Update diri sendiri

Lama sangat xupdate pasal diri sendiri..

Last tahun 2013 kan..
Tahun ni tahun honeymoon pasal aku baru kahwin.. mihmihmih
Okay untuk tahun 2013 adalah, aku menjadi isteri, n aku disahkan hamil juga tahun ni..
Nak cerita mana dlu ni, eh macam malas nk cerita pun ada..

Okay2 kita cerita la, pasal main kahwin-kahwin.. Aku kenal FF ni masa praktikal kat tempat dia keje la kan.. Dia ni mmg peramah orangnya, sementara aku mmg bangsa muka manjang ketat je, nk senyum pn payah.. Bukan sombong, tapi aku mmg macam 2, aku juga sejenis manusia yang xperamah langsung, xsuka bercerita, eh tapi kat blog leh lak ko cerita kan.. Blog lain, bercakap lain,,, Aku lebih berpegang kepada, bila ko bercakap xsemua orang nak dengar sebenarnya, sebb tu aku malas nk bercakap.. hahaha.. Bila menulis, orang nak tau kisah ko baru orang baca, orang xnk tau orang skip, jadi xla kecik hati sangat kan... hahaha..

Dia kerja up kan assignmet tuk budak2 wartawan pergi event ke mana2 yang ditentukan.. So aku tgk kt assignment board asik2 nama aku je naik.. Dah apahal lak ni.. Masalahnya xhabis event 1 aku dah nk berkejar ke event kedua, bilanya aku nk ketuk story... Alih2 nasib la editor tu bertimbang rasa, pas event kedua tu kat orang lain. Ni semua keje FF ni la.. Dok mendengki dengan aku, dia cakap dia wat macam tu sebb aku ni menyombong dengan dia, xbersembang dengan dia. Kerja aku ni nk menyembang pulak la dengan budak2 opis ni.. Aku ni dah la student, praktikal lak tu, mmg bangsa bukan peramah... Jadi mmg xdela dalam agenda hidup nk bersembang mambang ni. Pastu suka bagi aku assignment yang bukan2, contoh kes warga asing lari dari Depoh Tahanan la, apa la,, yang mmg kene tercongok kat opis malam2 buta.. Kong ajar tau..

Aku memg xdapek la event2 yg ala2 bg goodies2 ni, event aku semua yang mmg membosankan, event bisnes la, crime la... ermm apa2 jela... Mak reda..

Habis je praktikal, FF ni masih bercontact2 dengan aku as a fren.. Dia kan terlebih peramah, jadi kita layankan jela.. Pastu ada 1 hari 2 dia luahkan perasaang suka kt aku.. Aku ni lak anggap dia mcm kawan je.. Jadi aku reject jela.. Tapi dia mcm bersungguh2 jadi aku bagi la peluang.. Last2 kita ke jinjang pelamin.. ewah.. hepi ending.. begitu...






 
 
Ok habis cerita majlis nikah.. Cerita pasal anak pulak...ok tahun yang sama juga, after 6 months kahwin, aku hamil.. Ermm morning sickness ada, sampai nak bersalin.. Tapi part paling teruk awal kehamilan, sampai berat badan pun turun.. So far xde apa2 yang pelik masa hamil ni, semuanya ok...

Anak aku lahir tahun berikutnya 2014.. Masa nak bersalin pn, ermm pecah air ketuban je.. Pastu sakit2 14 jam, n bersalin baby boy, Nama Anaqi, sekarang dan berumur setahun 7 bulan.. Meh kita tempek gambor je.. bior gambar berbicara gitu kekdahnya..


Masa dalam pantang
 
Masih dalam pantang juga sekitar usia 3 minggu

Lepas pantang umur 2 bulan lebih
Umur 4 / 5 bulan
Umur 6 bulan kot

Umur 9/ 10 bulan
 
Setahun ompek bulan..

No comments:

Post a Comment