Juz About Me

Monday, November 30, 2009

jalan2 di empangan...

di musim2 cuti sem ini sememangnya akan mendatangkan kebosanan di jiwa..
jadi terdapat banyak alternatif boleh dilakukan antaranya :
1) bercuti ( klu berwang la)
2) bekerja (klu memg sengkek)
3) lepak2 di rumah ( malas tahap hyper)
4) men tenet (mcm aku tgh wat skrg)
5) DLL byk benda boleh di buat...

dan aku memilih utk pergi bercuti di empangan belakang umah je huhuhu...
bajet takdalah,,, sedih... aku tak tau pun belakang umah ni ada empangan,,, kwn aku yang bwak.. katanya nama empangan ni EMPANGAN BATU..

empangan ni terletak di lembah kelang selangor.. ianya dibina atas sebab nak tampung keperluan penduduk di selangor dan KL. dah lama dah empangan ni dibina, masa penjajahan british di mana ia menampung 30,199 juta liter air.
pembinaan empangan ni ada kesannya, antaranya :
1) dapat bekalkan air kpd penduduk2 di kwsn tu
2) boleh kwl banjir
3) daya tarikan pelancong
4) sumber pendapatan penduduk ( leh bukak2 gerai klu ada pelancong)
5) merelease tensionkan otak dlm erti kata len beriadah
6) DLL

hehe seronokkan bukan hanya dapat melihat keindahan alam je di empangan ni tapi kite leh wat aktiviti yag menyeronokkan seperti berkelah, memancing dll..

tapikan ada benda yg tak sedap nk dgr lak.. ada org kata empangan ni la tempat org buang myat.. betul ke?? aku pun tak pasti.. mgkn ada kebenarannya, pembinaan empangan selalunya di kwsan bukit bukau jadi tempat ni sah2 la sunyikan.. lg senang org nak wat2 kerja dajal ni.. emm apa pun aku harapkan jangan la anda2 di luar sana wat keje tak senonoh ni.. huhu

ni antara pic2 yg aku capture masa di empangan batu :


pemandangan time tengahri buta kot hahaha ni aku curik kat google

pemandangan senja kala hahaha

ni pemandangan manusia kebosanan hahaha

No comments:

Post a Comment